Demokrazia eta langileen parte hartzea enpresan
Ildo honen baitan sartzen dira enpresaren baitan langileen parte hartzea aztertzen duten ikerlanak, parte hartzearen hiru dimentsioak aztertzen direlarik: kapitalean, erabakietan, eta mozkinetan.
Ikerketa lerro honetako gai nagusiak honakoak lirateke:
Ekonomia sozial eta solidarioa eta berrikuntza soziala
Ildo honen baitan gizarte ekonomiako erakundeek tokiko garapenaren alorrean jorratzen dituzten dinamika eta mekanismoak aztertzen dira, beti ere berrikuntza sozialaren ikuspegitik. Honela, maila lokalean adierazten diren gizarte beharrizanei erantzuteko gizarte ekonomiatik sortzen diren egitasmo konkretuei eta lurralde mailan saretzen diren dinamiken gobernantza ereduei erreparatzen zaie.
Ikerketa lerro honetako gai nagusiak hortaz, honakoak lirateke:
Gizarte ekonomiako erakundeen gobernantza eta zuzenbidea
Ildo honen baitan gizarte ekonomiako erakundeen zuzenbideari loturiko aspektu ezberdinak jorratzen dira. Gizarte ekonomiako erakundeen barne gobernantza arautzen duten erregimen eta araubide juridikoen analisiaz gain, erakunde horiek txertatuta dauden komunitatean indarrean diren araubideak ere arakatzen dira.
Ikerketa lerro honetako gai nagusiak honakoak lirateke:
Gizarte ekonomiaren sustapenerako politika publikoak
Ildo honen baitan gizarte ekonomiako erakunde ezberdinak sustatzeko herri erakundeetatik martxan jarritako politika publikoak aztertzen dira. Eskaera zein eskaintza sustatzeko politika publikoen kategorizazioa egiteaz gain, EAEko herri erakundeetako maila bakoitzean gizarte ekonomia sustatzeko mekanismo nagusiak aztertzen dira.
Ikerketa lerro honetako gai nagusiak hauexek dira:
Globalizazioa eta kooperatiben nazioarteratzea
Ildo honen baitan euskal mugimendu kooperatiboak bizi izan dituen nazioarteratze prozesu eta ereduei erreparatzen zaie, horiek printzipio kooperatiboen gain sorturiko tentsioak begiratu kritikoz aztertzen direlarik. Globalizazio prozesuaren baitan enpresa trasnazionalek jokatzen duten paperaz eta horien artean, kooperatiba trasnazionalek aplikatu dituzten antolaketa eredu eta lan harremanen gainean gogoetatzen da. Era berean, nazioarteko esperientzia kooperatiboen hurbilketa ere egiten da.
Ikerketa lerro honetako gai nagusiak hauexek dira:
Orain aurkezten den proiektu hau aurreko urteetan GEZKIn pertsonek enpresen kudeaketan, emaitzetan eta kapitalean duten parte hartzeari buruz garatu diren bi proiekturen jarraipena da. Lehenegoak parte hartzea orokorrean landu zuen, bigarrenak langileen parte hartzea enpresen emaitzetan garatuz. Egungo lanak kapitalean parte hartzeko programa baten ezarpen praktikorako gida bat proposatzen du. Kapitalaren (zentzu hertsian edo zabalean) titulartasuna langileekin partekatzen duten orotatiko enpresetan gertatzen den parte hartzea hartu da oinarri azterketa honetan, enpresen forma juridikoa edozein izanik ere. Kasu hauetan langileek ez dute enpresa sortzen, eta ez dute enpresaren kontrola (kooperatibetan edo lan sozietateetan gertatzen den moduan), baina lan egiten duten enpresaren jabetza partekatzen dute eta, jabetzarekin batera, emaitzak eta kudeaketa. Erakunde publiko ezberdinek bultzatutako eredua da, onuragarria inplikatuta dauden alde guztientzat, enpresari eta langile, baita partaidetzako enpresak kokatzen diren lurraldearentzat ere.
Nazio Batuen Batzar Nagusiak 2006ko abenduaren 13an onartu zuen desgaitasuna duten pertsonen eskubideei buruzko Konbentzioa. Konbentzio hau gizarte inklusibo baten aldeko apustua izan zen, des-gaitasunari giza eskubideen ikuspegitik eta eredu sozialetik heltzen diona. Ituna funtsezko bi helbururekin jaio zen: lehena, bereizkeriaren aurkako eta inklusio osoaren aldeko borroka; eta bigarrena, desgaitasuna duten pertsonen eskubideen aitorpena. Txostenaren helburua EHLABEko erakundeek darabilten “Gizarteratu eta Laneratzeko Euskal Eredua” Konbentzio horren testuinguruan kokatzea da.
2018-2019
El informe tiene como objetivo destacar las características específicas de las cooperativas de enseñanza que actúan en el ámbito de la Comunidad Autónoma Vasca, y se encuentran asociadas a Erkide-Irakaskuntza.